Araçta Rölanti Neden Yükselir?

 





Motorda Tekleme Neden Olur?

Tekleme, silindirlerden bir veya birkaçının ateşleme yapamaması veya düzensiz çalışmasıdır. Aracınızda titreme, çekişte düşüş ve "tık tık" benzeri seslerle kendini belli eder.

Buji ve Buji Kabloları: En klasik nedenlerdir. Ateşlemeyi sağlayan bujiler aşınıp, kirlenebilir veya kabloları delinerek zayıf ateşlemeye neden olabilir. Bu, o silindirin çalışmaması demektir.

Ateşleme Bobini: Bujilere gerekli yüksek voltajı sağlayan bobinlerden biri arızalandığında, ilişkili olduğu bujiye güç gitmez ve tekleme başlar.

Enjektör Arızası: Kirli veya tıkalı bir enjektör, silindire yeterli yakıt püskürtemez. Bu da yanmanın olmamasına ve teklemeye yol açar.

Sıkışan Subap veya Düşük Kompresyon: Mekanik ve daha ciddi bir sorundur. Silindir içindeki sıkışmayı sağlayan subap veya segmanlar arızalandığında kompresyon düşer ve yanma gerçekleşmez.

Tekleme sorunu, yakıtın yanmadan egzoz sistemine atılmasına neden olarak özellikle katalitik konvertörünüze ciddi zararlar verebilir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Toyota Corolla Periyodik Bakım Fiyatı

Arabaya Yanlış Yakıt Konulursa Ne Olur?

Renault Fluence Araç Bakım Fiyatı